بهسازی-نیروی-آموزش-و-پرورش

گزارش علم و فناوری از یک مشکل سراسری؛

کمبود نیرو در آموزش و پرورش بیداد می کند/احیای دانش سراهای تربیت معلم ضرورتی اجتناب ناپذیر

مشکل کمبود معلم باید به صورت ریشه ای و اساسی حل شود که برای این کار باید دوباره مراکز و دانش سراهای تربیت معلم عشایر و روستایی را احیا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

برخورد با مدیرانی که نسبت به اخذ وجه از خانواده‌ها اقدام می‌کنند/قول تامین اعتبار بخشی از نیاز ۱۲ میلیارد تومانی مراکز کاردانش و هنرستان‌ها مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: مدیران مدارس حق دریافت پول از خانواده‌ها را به هیچ وجه ندارند و اگر موردی مشاهده شود به شدت برخورد می‌کنیم.

علم و فناوری گزارش می‌دهد:

لزوم تحول در نظام تربیت معلم/ زمان نو و انسان نو، "تربیت نو" و "تربیت معلم نو" می‌خواهد

باتاکید بر نقش مهم معلمان در امر آموزش و پرورش، نحوه آموزش و تربیت این قشر مهم در جهت انجام صحیح و کامل وظایف آموززشی و پرورشی خود از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین این سازمان است که نتایج پژوهش‌های متعدد حاکی از وجود آسیب‌هایی در این زمینه است.

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد؛

ایران باید تا سال ۱۴۰۴ در منطقه اول باشد / یک باره ۱۲۰ هزار معلم بدون ارزشیابی صلاحیت حرفه ای استخدام نکنند

تربیت نیروی جدید در کنار بهسازی نیروی آموزش و پرورش مسیر دوگانه ای است که با همکاری دانشگاه فرهنگیان انجام می شود به شرطی که مسئولان یک باره ۱۲۰ هزار معلم بدون ارزشیابی صلاحیت حرفه ای استخدام نکنند.