خواب::خبرگزاری علم و فناوری
خواب

آیا همه ما لزوما باید افراد سحرخیزی باشیم؟ علم پاسخ می‌دهد

زمان خواب ما این امر با افزایش سن نیز می‌تواند در نوسان باشد. به‌عنوان مثال کودکان خردسال تمایل به سحرخیزی دارند، نوجوانان دیر بیدار می‌شوند و دیر می‌خوابند و بزرگترها تمایل دارند که به عادات کودکی و سحرخیزی بازگردند. ساعت فعلی بدن شما ممکن است تا حدی محصول مرحله زندگی شما باشد.

تأمین سلامتی با زمان دقیق برای «خواب»

نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد زمان دقیق خواب می‌تواند در وضعیت سلامت جسمی و روانی آینده نوجوانان تأثیر بسزایی داشته باشد.

راهکار محققان دانشگاه آریزونا برای شما که دائما احساس خستگی می‌کنید

بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۴ توسط بنیاد ملی خواب، ۴۵ درصد از بزرگسالان گفتند که در هفته گذشته تحت‌تأثیر خواب بی‌کیفیت یا خواب کافی بوده‌اند. کارشناسان می‌گویند: «خستگی ارزش توجه را دارد. نباید فقط فکر کنید که این یک چیز عادی به‌دلیل بی‌خوابی است. ما باید درک کنیم که خستگی مکرر می‌تواند دلیل مشکلات سلامتی داشته باشد.»

علم پاسخ میدهد: چگونه در عصر اسمارت‌فون‌ها شب‌ها راحت به خواب برویم؟

فعالیت‌های روزانه باعث می‌شود ذهن ما با افکار، ایده‌ها، نگرانی‌ها و داستان‌هایی که خود را بارها و بارها تکرار می‌کنند سرریز شود. قبل از رفتن به رختخواب، ذهن خود را خالی کنید. قبل از آماده شدن برای رختخواب، موتور شما باید کمی خنک شود. استراحت کنید، روی زمین دراز بکشید، در رختخواب بنشینید یا راه خود را برای استراحت پیدا کنید. همه ما فعالیتی داریم که به وسیله آن آرامش می‌یابیم. درست قبل از خواب آن فعالیت را انجام دهید.

دانشمندان سرانجام فایده کابوس دیدن را کشف کردند

هنگامی که از خواب بیدار می‌شویم احساساتی که در خواب تجربه کرده‌ایم در بیداری نیز بر ما تاثیر دارند. تحقیقات نشان می‌دهد مراکز احساسی ذهن هنگام خواب فعالند و هنگامی که این مراکز آسیب ببینند تجربه‌های عاطفی ما در رویا نیز کاهش می‌یابد. با این حال تمام این اطلاعات فرضیه‌هایی بیش نیستند. تمامی این فرضیه‌ها بر این باورند که تجربه‌ی ترس در خواب به واکنشی بهتر در بیداری می‌انجامند ولی شواهدی بر چگونگی این فرایند موجود نیست.

با کشف جدید محققان امپریال کالج در بیداری می‌توانید رویا ببینید

تغییرات تحت تاثیر DMT بر فعالیت با تاثیرات مواد روانگردان دیگر مانند (psilocybin) و (LSD) متفاوت است. در آن موارد فقط شاهد کاهش تعداد امواج مغزی هستیم. برقراری ارتباط با افرادی که DMT را استفاده کرده اند، دشوار است؛ اما تشبیه آن به «خواب درهنگام بیداری» یا یک «تجربه نزدیک به مرگ» است.

آخرین یافته های محققان دانشکاه کالیفرنیا:

آیا ژن مخصوصی میزان خواب مورد نیاز ما را تعیین می کند؟

خواب تجربه جهانی همه است، با اینکه ما یک سوم عمر خود را می خوابیم ولی دانشمندان هنوز اطلاع دقیقی از دلیل خواب کم و زیاد ندارند.

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید فناوری «واقعیت مجازی» را امتحان کنید

این دستگاه با استفاده از اصول فیدبک‌ عصبی و نمایش در آن واحد فعالیت‌های مغزی به کاربران آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانند حالات روانی خود را کنترل کنند. محققان استرالیایی در راستای توسعه این دستگاه نگاه عمیقی به علم خواب داشته‌اند.

نقش مهم خواب بر سلامتی؛

خواب کافی، کلید سلامتی/هورمونی که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی می ‏شود+فیلم‏

هورمون تنظیم کننده خواب یا هیپوکراتین (‏hypocretin‏)، تولید سلول های ملتهب را کنترل می ‏کند.

طی یک دهه شیوع ۱۰ برابر شد؛

بیش از ۹۳۶ میلیون نفر در جهان مبتلا به آپنه خواب هستند

یک تجزیه و تحلیل چند ملیتی که امروز در مجله پزشکی تنفسی لنست منتشر شده است، حاکی از این است که بیش از ۹۳۶ میلیون نفر در معرض آپنه انسدادی خواب هستند، طی یک دهه شیوع ۱۰ برابر شد ه است.