معلم

جای نگرانی نیست آموزش و پرورش کلا مغفول مانده است؛

۴ هزار نفر هر سال از آموزش و پرورش استان اصفهان خارج می شوند/ امسال این استان ۱۳ هزار نفر کمبود نیرو داشت

غلام حسن سخایی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: میانگین سن در آموزش و پروش استان اصفهان به ۲۱ سال رسیده و در این استان تا سال ۱۴۰۱ هر سال ۴ هزار نفر از آموزش و پرورش خارج می شوند و امسال هم آموزش و پرورش استان اصفهان نزدیک ۱۳ هزار نفر کسری نیرو داشته است و شاید از سال ۱۴۰۴ به بعد وضعیتمان بهتر شود.

گزارش علم و فناوری از یک مشکل سراسری؛

کمبود نیرو در آموزش و پرورش بیداد می کند/احیای دانش سراهای تربیت معلم ضرورتی اجتناب ناپذیر

مشکل کمبود معلم باید به صورت ریشه ای و اساسی حل شود که برای این کار باید دوباره مراکز و دانش سراهای تربیت معلم عشایر و روستایی را احیا کنیم.

علم و فناوری گزارش می‌دهد:

لزوم تحول در نظام تربیت معلم/ زمان نو و انسان نو، "تربیت نو" و "تربیت معلم نو" می‌خواهد

باتاکید بر نقش مهم معلمان در امر آموزش و پرورش، نحوه آموزش و تربیت این قشر مهم در جهت انجام صحیح و کامل وظایف آموززشی و پرورشی خود از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین این سازمان است که نتایج پژوهش‌های متعدد حاکی از وجود آسیب‌هایی در این زمینه است.

گفتگو با دکتر سید محمد موسوی :

معلمان سکاندار ثبات اجتماعی ، رشد و ترقی جوامع هستند/ هیچ معلمی شغل دوم نامرتبط با کارش را از سر شوق و علاقه انتخاب نمی کند

روانشناس استان ایلام عنوان کرد : تکرار روزمره شغل دوم اجباری ، نه تنها مورد رضایت معلمان نیست بلکه خود عاملی برای فرسودگی شغلی و عامل اصلی پایین آمدن سلامت روانی در بین آنها شده است و این مسئله به چاره اندیشی برای آن تامل بیشتری می طلبد .

معلم صحنه ایی به مرحله ی کشوری نهمین دوره ی مسابقات نانو راه یافت

دبیر شیمی در مدرسه ایی در شهرستان صحنه به کسب حد نصاب لازم به مرحله ی کشوری نهمین دوره ی مسابقات نانو راه یافت

یک معلم فرزند شهید در گفتگو با علم و فناوری:

وظیفه معلم شکوفایی استعدادهای بالقوه نسل آینده کشورمان است/ سند ۲۰۳۰ را باید جدی گرفت

به سراغ با خانم نارگل احمدی فرزند شهید و معلم موفق ایران اسلامی که معلم بودن را برای خود نعمت بزرگ و موهبتی الهی می داند و درحیطه تحصیل علم و دانش مصصم وجدی است ، رفته ایم و گفتگویی تفصیلی و خواندنی را با وی داشته ایم.

صلح گرایی اومانیستی در سایۀ نفی خدامحوری ؛

سیطرۀ روش شناسی غربی؛ مهمترین چالش در روند آموزشی مهدکودک ها

هدف نهایی از آموزش این مفاهیم به کودکان، بی اعتبار ساختن فرهنگ مقاومت و شکست سیستم اسلامی نه به ظلم و نه به ظالم از درون در مواجهه با سیستم لیبرال سرمایه داری غربی است.

سازمان علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی برگزار کرد؛

بازدید علمی سرگروه‌های مدارس و معلمان استان از مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری/آشنایی با مفاهیم خلاقیت

کلاس آشنایی با مفاهیم خلاقیت و استعدادیابی توسط سازمان علمی، پژوهشی و فناوری با حضور سرگروه‌ها و معلمان مدارس استان خراسان جنوبی با هدف بهبود وضعیت استعدادیابی و جذب افراد نخبه در سنین پایین به صورت پایه برگزار شد.

خبرگزاری علم و فناوری گزارش می دهد

عنصر حیاتی تدریس چیست؟

وقتی درس های رسمی مدارس و دانشگاه، عمدتاً به درد کار و زندگی نمی خورند، چرا به جایش از دانش جدید و کاربردی برای آموزش استفاده نمی شود؟ چرا باید در برخی رشته های تحصیلی، کتاب هایی تدریس شوند که در قرن گذشته میلادی و بعضاً ۵۰ سال قبل نوشته شده اند و هیچ نسبتی با علم روز ندارند؟! به همین دلیل است که اکثر لیسانس ها، "کارشناس" رشته ای که خوانده اند نیستند، فوق لیسانس ها"ارشد" محسوب نمی شوند و دکترها، مرزهای دانش را جابجا نمی کنند؛ همه آنها فقط "مدرک" دارند.

مسئول بسیج فرهنگیان خبر داد:

برگزاری کارگاه های توانمند سازی فرهنگیان/افزایش مهارت معلمان موجب رشد دانش آموزان می شود

مسئول بسیج فرهنگیان خبر داد: کارگاه توانمندسازی و افزایش مهارت معلمان و فرهنگیان با موضوع آشنایی با روشهای نوین تدریس در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.