معلم::خبرگزاری علم و فناوری
معلم

یادداشت استاد تعلیم و تربیت دانشگاه تهران؛

ارسطو معلم اول؛ کرونا؛ ناتوانی علم و معلم آخر روزگار ماست

دکتر خسرو باقری استاد تعلیم و تربیت دانشگاه تهران در یادداشتی «با کشف دلالت نظری تربیتی در خصوص ویروس کرونا» آورده است: چنین نیست که اگر کسی گلیم خویش را از آب برگیرد، بتواند در گوشۀ عزلتی، مأوی بگیرد یا همه با هم زنده می‌مانید یا همه با هم می‌میرید؛ این است آموزه سترگ کرونا. با این آموزش، او کلید طلایی اخلاق را در دستان ما نهاد.

نگاهی به بودجه آموزش پرورش سال ۹۹

حال وزارت خانه انسان ساز خوب نیست

بودجه آموزش‌وپرورش برای سال ۹۹، ۵۷ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان تعیین شد،این در حالی است که مسئولان این وزارتخانه از درخواست اختصاص ۷۳ هزار میلیارد تومان خبر داده بودند.

جای نگرانی نیست آموزش و پرورش کلا مغفول مانده است؛

۴ هزار نفر هر سال از آموزش و پرورش استان اصفهان خارج می شوند/ امسال این استان ۱۳ هزار نفر کمبود نیرو داشت

غلام حسن سخایی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: میانگین سن در آموزش و پروش استان اصفهان به ۲۱ سال رسیده و در این استان تا سال ۱۴۰۱ هر سال ۴ هزار نفر از آموزش و پرورش خارج می شوند و امسال هم آموزش و پرورش استان اصفهان نزدیک ۱۳ هزار نفر کسری نیرو داشته است و شاید از سال ۱۴۰۴ به بعد وضعیتمان بهتر شود.

گزارش علم و فناوری از یک مشکل سراسری؛

کمبود نیرو در آموزش و پرورش بیداد می کند/احیای دانش سراهای تربیت معلم ضرورتی اجتناب ناپذیر

مشکل کمبود معلم باید به صورت ریشه ای و اساسی حل شود که برای این کار باید دوباره مراکز و دانش سراهای تربیت معلم عشایر و روستایی را احیا کنیم.

علم و فناوری گزارش می‌دهد:

لزوم تحول در نظام تربیت معلم/ زمان نو و انسان نو، "تربیت نو" و "تربیت معلم نو" می‌خواهد

باتاکید بر نقش مهم معلمان در امر آموزش و پرورش، نحوه آموزش و تربیت این قشر مهم در جهت انجام صحیح و کامل وظایف آموززشی و پرورشی خود از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین این سازمان است که نتایج پژوهش‌های متعدد حاکی از وجود آسیب‌هایی در این زمینه است.

گفتگو با دکتر سید محمد موسوی :

معلمان سکاندار ثبات اجتماعی ، رشد و ترقی جوامع هستند/ هیچ معلمی شغل دوم نامرتبط با کارش را از سر شوق و علاقه انتخاب نمی کند

روانشناس استان ایلام عنوان کرد : تکرار روزمره شغل دوم اجباری ، نه تنها مورد رضایت معلمان نیست بلکه خود عاملی برای فرسودگی شغلی و عامل اصلی پایین آمدن سلامت روانی در بین آنها شده است و این مسئله به چاره اندیشی برای آن تامل بیشتری می طلبد .

معلم صحنه ایی به مرحله ی کشوری نهمین دوره ی مسابقات نانو راه یافت

دبیر شیمی در مدرسه ایی در شهرستان صحنه به کسب حد نصاب لازم به مرحله ی کشوری نهمین دوره ی مسابقات نانو راه یافت

یک معلم فرزند شهید در گفتگو با علم و فناوری:

وظیفه معلم شکوفایی استعدادهای بالقوه نسل آینده کشورمان است/ سند ۲۰۳۰ را باید جدی گرفت

به سراغ با خانم نارگل احمدی فرزند شهید و معلم موفق ایران اسلامی که معلم بودن را برای خود نعمت بزرگ و موهبتی الهی می داند و درحیطه تحصیل علم و دانش مصصم وجدی است ، رفته ایم و گفتگویی تفصیلی و خواندنی را با وی داشته ایم.

صلح گرایی اومانیستی در سایۀ نفی خدامحوری ؛

سیطرۀ روش شناسی غربی؛ مهمترین چالش در روند آموزشی مهدکودک ها

هدف نهایی از آموزش این مفاهیم به کودکان، بی اعتبار ساختن فرهنگ مقاومت و شکست سیستم اسلامی نه به ظلم و نه به ظالم از درون در مواجهه با سیستم لیبرال سرمایه داری غربی است.

سازمان علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی برگزار کرد؛

بازدید علمی سرگروه‌های مدارس و معلمان استان از مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری/آشنایی با مفاهیم خلاقیت

کلاس آشنایی با مفاهیم خلاقیت و استعدادیابی توسط سازمان علمی، پژوهشی و فناوری با حضور سرگروه‌ها و معلمان مدارس استان خراسان جنوبی با هدف بهبود وضعیت استعدادیابی و جذب افراد نخبه در سنین پایین به صورت پایه برگزار شد.