ورزش

۱۰ فایده شروع کردن روز با پیاده روی/پیاده روی را به روزمره خود تبدیل کنید

تحرک احتمالا اولویت شما هنگام بیدار شدن نیست، اما شروع کردن روز با پیاده روی مزایای بسیاری برای سلامتی دارد.

یک دکترای علوم ورزش مطرح کرد

فعالیت های ورزشی یک اقدام پیشگیرانه در بروز سکته های قلبی/ ورزش راهي مناسب برای پيشگيری از فشار خون است

نائب رئیس کیک بوکسینگ lMAO جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه فعالیت های ورزشی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در بروز سکته های قلبی محسوب می شوند، لذا انجام حرکات مناسب ورزش و فعالیت های بدنی اثرات مثبت دارد و موجب تقویت عضله قلب می شود.

کلاکت-ورزش های مناسب برای کارمندان

در این کلاکت به بررسی ورزش های مناسب برای کارمندان پرداختیم

رئیس فدارسیون ژیمناستیک کشور:

دسترسی نرم افزاری به ژیمناستیک در سطح کشور فراهم می‌شود/ دانش فنی مربیان ژیمناستیک کشور صادر می‌شود

رئیس فدارسیون ژیمناستیک کشور گفت: دسترسی نرم افزاری رشته ورزشی ژیمناستیک در سطح کشور به صورت گسترده در دستور کار است.

این توصیه متخصصان علوم اعصاب بازدهی «درس خواندن‌» شما را دو برابر می‌کند

«گری وست‌بروک»، یکی از نویسندگان این مقاله، که از مجله eLIFE به چاپ رسیده است، می‌گوید: «مطالعات پیش از این عمدتا بر روی ورزش‌های متدوام متمرکز شده بودند. به عنوان یک عصب‌شناس اینگونه نیست که فواید ورزش کردن برای قلب و ماهیچه‌ها را نادیده بگیریم، اما می‌خواستیم بدانیم که ورزش کردن به طور اخص برای مغز به فوایدی دارد.»

۵ راهکار ساده برای اینکه از «حمله قلبی» در امان بمانیم

تغذیه مناسب، ورزش منظم و دوری از سیگار از جمله این موارد هستند. هر یک از این پنج عادت مزایای خاص خود را در پیشگیری از حمله قلبی دارند و اگر شخصی همه آنها را با هم به کار ببندد، با درصد بالایی به حمله قلبی دچار نخواهد شد. در جمعیت مورد مطالعه این محققان تنها یک درصد از افراد چنین ویژگی‌هایی داشتند.

هوش مصنوعی جذاب‌ترین ورزش جهان را طراحی کرد

آنطور که مقامات AKQA گفته‌‌اند آنها درصددند تا نخستین لیگ این بازی را در تابستان سال جاری در ایالت ارگان آمریکا برگزار کنند. باید دید آیا هوش مصنوعی می‌تواند با بازی هایی که انسان ها در طول ده‌ها سال آنها را به تدریج توسعه داده‌اند رقابت کند یا خیر. میزان همه‌گیر شدن و جذب طرفدار در سال‌های آتی این پرسش را به پاسخ خواهد رساند.

ورزش کردن منجر به چاق شدن برخی از افراد می‌شود

مطالعات رابطه مشخصی میان فعالیت‌های متغیر روزانه انسان‌ها و میزان غذایی که در طول روز مصرف می‌کنند نشان نمی‌دهد. به همین دلیل است که نمی‌توان با قطعیت یک رژیم غذایی موثر تجویز کرد. اما آنچه با قطعیت می‌توان گفت این است که رباطه معقولی میان ورزش کردن و غذا خوردن پس از آن برقرار کنید تا بتوانید به اندامی که انتظارش را دارید برسید.

چرا هرچه ورزش می‌کنیم اثراتش را نمی‌بینیم؟

ورزش کردن به طور منظم احتمالا بهترین نسخه‌ای است که می‌توان برای سلامت در پایان عمر پیچید. اما آمار می گوید از هر ۵ فرد بالای ۶۵ سال تنها یک نفر حداقل مقدار توصیه شده را انجام می‌دهد. این مقدار حداقلی دو ساعت و نیم ورزش هوازی نیمه سنگین در طول هر هفته است. پرسش اینجاست که چه میزان باید ورزش کرد تا اثر آن را در سلامت خود ببینیم.

محققان دانشگاه کپنهاگن پاسخ می دهند؛

ورزش چگونه چربی ناحیه شکم را آب می‌کند؟

چربی ناحیه شکم یکی از مضرترین‌ها برای سلامتی متابولیکی بدن است. با اینکه می دانیم ورزش کردن میزان چربی این ناحیه را کاهش می‌دهد، اما مکانیزم اساسی آن تاکنون مشخص نشده است. بنابر مطالعه جدید که در مجله Cell Metabolism به چاپ رسیده است، یک ملکول سیگنالینگ به نام اینترلوکین ۶ نقشی کلیدی در این فرآین ایفا می کند.