شیوع کرونا و ترک تحصیل دانش آموزان عشایر

هرچند ترک تحصیل دانش آموزان عشایری بخصوص دختران موضوع تازه ای نیست اما باتوجه به شرایط خاص زندگی دانش آموزان عشایری از زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت‌های آموزشی، آموزش مجازی، تحصیل دانش آموزان عشایری با مشکلات عدیده ای مواجه شده است .

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از شیراز، در راستای بررسی بیشتر  مشکلات آموزشی دانش آموزان عشایر در دوران شیوع ویروس کرونا، با کبری طاهری معلم ادبیات و پیام و قرآن مدرسه شبانه روزی دخترانه عشایری ام البنین فیروزآباد به گفتگو نشستیم . 

او میگوید : از زمان مجازی شدن آموزش دانش آموزان، مدارس مقطع ابتدایی بخاطر  فضای آزاد و تعداد کمتر هر مدرسه حضوری برگزار می‌شود اما مدارس شبانه روزی ها بخاطر تجمع دانش آموزان در ساختمان محل سکونت و کلاس درس، مجازی شده که بدلیل عدم آمادگی و عدم زیرساخت مناسب  برای آموزش مجازی متناسب با زندگی دانش آموزان عشایری در دل طبیعت، دانش آموزان عشایری اول متوسطه و دوم بخصوص برای دختران با مشکلات زیادی روبرو شدند .

وی اضافه کرد : از زمان مجازی شدن آموزش از 200 و خورده ای دانش آموز این شبانه روزی، 12 نفر از دختران عشایری در دوران کرونا به دلایل مختلف ترک تحصیل کردند .

وی به تشریح  مشکلات مختلف آموزش دانش آموزان عشایری در کرونا پرداخت و افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا دانش عشایری اول و دوم متوسطه شبانه روزیها برای اموزش مجازی با مشکلات زیادی مواجه بوده اند. خیلی از دانش آموزان گوشی مناسب هوشمند برای آموزش آنلاین ندارند و گوشی آنها ساده در صورت آنتن دهی درحد تماس می باشد .

این معلم عشایری ادامه می‌دهد:  بدلیل شرایط خاص زندگی ایلی، همه مناطق عشایری تحت پوشش آنتن دهی و اینترنت نیستند  و خانواده این گروه از دانش آموزان به دلیل مشغله زیاد کارهای روزمره برای آنها مقدور نیست که روزانه برای دسترسی فرزندانشان  به اینترنت به نقاطی که از اینترنت برخوردار می باشد، ببرند .

وی یادآوری می کند: یکی دیگر از مشکلاتی که دانش آموزان عشایری با آن مواجه هستند عدم شناخت این دانش آموزان به شیوه آموزش مجازی می باشد و از طرفی برخی از دانش آموزان بخاطر مشکلات اقتصادی خانواده از امکانات برای آموزش مجازی آنلاین و تصویری  از جمله تبلت و گوشی هوشمند بی بهره اند به همین خاطر برای کمک به آموزش آنها که از تحصیل عقب نمانند، بصورت تلفنی درس می‌دهیم و دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند جزوه تهیه می کنیم و برای آنها ارسال می شود .

کبری طاهری ضمن ابراز تاسف از مشکلات عدیده آموزش دانش آموزان عشایری می‌گوید: یکی از مشکلاتی که در تدریس آنلاین داریم انتقال مطالب درس برای دانش آموزانی است که چندین روز امکان دسترسی  به اینترنت را ندارند، ما سعی می‌کنیم برای چنین دانش آموزانی  تمرین و  مطالب درس را جلوتر ارسال کنیم تا یک هفته و یا چند روزی دسترسی به اینترنت ندارند به محض برقراری ارتباطشان، مطالب را دریافت کنند. متاسفانه انتقال مطلب به چنین دانش آموزانی سخت می باشد .

این معلم عشایری به نقش بی سوادی و کم سوادی در خانواده های عشایری اشاره می ‌کند و یادآور می‌ شود‌: بی سوادی و یا کم سوادی خانواده های دانش آموزان عشایری و تاثیر آن در سطح آگاهی و فرهنگ انها موجب شده ارزش تحصیل فرزندان کم اهمیت باشد  و باعث ازدواج زود هنگام دختران عشایری شود و این روند کم سوادی در جامعه عشایری تداوم پیدا کند .

این معلم  دلسوز ابراز امیدواری کرد با گروه جهادی که برای کمک آموزش دانش‌آموزان عشایری تشکیل داده بتواند باهمکاری ارگانهای مختلف، گوشه ای از مشکلات آموزشی این دانش آموزان حل کند .

گفت و گو از صهبانیا جعفربیگلو

انتهای پیام /

زمان انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰:۰۰

شناسه خبر: 101017

مطالب مرتبط :
تاکید طب سنتی بر وعده‌های غذایی متعدد و کم حجم و مقوی

تاکید طب سنتی بر وعده‌های غذایی متعدد و کم حجم و مقوی

در شرایط همه گیری کرونا با خوردن غذاهای سبک و زود هضم انرژی بدن صرف تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

اولین زرمایش توزیع کیف و لوازم التحریر در بین دانش آموزان عشایری  فارس

به همت معاونت علمی بسیج عشایری فارس؛

اولین زرمایش توزیع کیف و لوازم التحریر در بین دانش آموزان عشایری فارس

اولین زرمایش معاونت علمی پژوهشی سپاه عشایر فارس در راستای محرومیت زدایی از دانش آموزان عشایر فارس برگزار گردید .

بهزیستی

مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد

روند رو به رشد بیماری‌های روانی پس از شیوع کرونا

مدیرکل بهزیستی مازندران، گفت: روند بیماری‌های کرونا در جهان پس از شیوع کرونا افزایش چشم گیری داشته است.

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب