۰۹:۳۵ | سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶
مدیرسازمان ترافیک شهرداری بندرعباس خبرداد؛

راه اندازی فناوری فیلیپ در تاکسی های هرمزگان

اخلاقی اظهارداشت : مسافر در هر نقطه از شهر یا هر مکان تحت پوشش فلیپ، مبدا و مقصد خود را روی گوشی مشخص می کند و به شرکت مربوط اعلام می کند و اپلیکیشن به صورت خودکار نزدیک ترین راننده یا رانندگان را به مشتری معرفی و نرخ را نیز برای مسافر و راننده مشخص می کند. امکان ردیابی با جی پی اس(GPS) نیز فراهم است و امکانات دیگری مانند اعلام رضایت و شکایت نیز بر روی این اپلیکیشن نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری از هرمزگان؛ حسین اخلاقی مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری بندرعباس ظهر امروز گفت : تابستان امسال مردم بندرعباس برای اولین بار  بیش از پیش نام فیلیپ را شنیدند و به تدریج استفاده از آن بیشتر شد.

وی افزود :کارکرد اپلیکیشن فیلیپ که می توان آن را نرم افزار هوشمند یا اپلیکیشن نامید به این صورت است که با نصب آن برروی گوشی های هوشمند همراه و اتصال به اینترنت می توان تقاضای تاکسی در محدوده شهری بندرعباس کرد.
اخلاقی اظهارداشت:مسافر در هر نقطه از شهر یا هر مکان تحت پوشش فلیپ، مبدا و مقصد خود را روی گوشی مشخص می کند و به شرکت مربوط اعلام می کند و اپلیکیشن به صورت خودکار نزدیک ترین راننده یا رانندگان را به مشتری معرفی و نرخ را نیز برای مسافر و راننده مشخص می کند. امکان ردیابی با جی پی اس(GPS) نیز فراهم است و امکانات دیگری مانند اعلام رضایت و شکایت نیز بر روی این اپلیکیشن نصب شده است.
این مقام مسئول بیان کرد: فیلیپ در بندرعباس،مخالفانی دارد. مخالفانی که طیف های مختلفی را شامل می شود.برخی از مخالفان به نظر می رسد همچنان به روش های تثبیت شده و اصطلاحا سنتی در زمینه مسافربری اعتقاد دارند. اما به قاطعیت می گوییم که این نحوه جابجایی مسافر در شهر بدون خطر وایمن وسالم و مقرون به صرف می باشد کمااینکه بااین روش شهروندان کلانشهرها هم با این نرم افزار می توانند راحت وبی دردسر جابجا شوند.

اخلاقی بااشاره به روند جذب نیرو دراین سامانه گفت: افراد متقاضی همکاری با فیلیپ به عنوان همراه (راننده) باید ضمن ارائه‌ مدارکی مانند گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک شناسایی مالکیت و بیمه‌ خودرو، در دوره‌های آموزشی فیلیپ نیز شرکت کنند و در صورت دارا بودن تمام شرایط می توانند فعالیت خود را در ناوگان آغاز کنند.
وی اظهار داشت: تیم کنترل کیفی سازمان حمل و نقل  نیز به طور مستمر بر عملکرد همراهان (رانندگان) نظارت مستقیم دارد و می کوشد با بررسی های مستقیم و غیرمستقیم، کیفیت سفر مسافران خود را بهبود بخشد.

انتهای پیام /

فروغ مسلم زاده 

زمان انتشار: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

شناسه خبر: 36296

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب