به گزارش وب سایت ساینتیست؛

کشف فسیل۹۰هزار ساله انسان خردمند (هوموساپینس) در خارج از آفریقا

خبرگزاری علم و فناوری به نقل از the-scientist دانشمندان استخوان انگشت( fossilized ) یک انسان اولیه مدرن را در کویر "Nefud "عربستان سعودی، نزدیک به ۹۰،۰۰۰ سال پیش را کشف کرده اند؛این کشف نشان می دهد که نیاکان ما خیلی قبل تر از آنچه تصور می شد به سمت اوراسیا مهاجرت کرده اند.

به‌ گفته باستان‌شناسان اجداد انسان‌های امروزی، یعنی هوموساپینس‌ها، بسیار زودتر از آنچه که تاکنون گفته شده است از قاره آفریقا خارج شده‌اند. اکتشافات قبلی در اسرائیل برخی از انسان‌‎شناسان را متقاعد کرده بود که انسان‌های مدرن بین ۲۸هزار تا ۴۵هزارسال قبل از آفریقا خارج شدند.

براساس این کشف می‌توان به این نتیجه دست یافت که تکامل انسان امروزی در قاره آفریقا رخ داده است. یعنی هوموساپینس ابتدا در آفریقا پدیدار شده و بعدها به سایر نقاط جهان پراکنده شده است.
آزمایشات ژنتیکی فسیل‌های دیگر به دست آمده از کشور هلند نشان می‌داد تاریخ تکامل انسان‌های اولیه و مهاجرت آنها از آفریقا به اروپا و خاورمیانه، به ۵۰ هزار سال پیش می‌رسد. آزمایشاتی دیگر براساس فسیل‌های یافته شده در چین این زمان را به ۸۰ هزار سال رسانده بود.

مترجم:میثم مسعودنیا