خاراندن جای یک خراش وضعیت را بدتر میکند؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری به نقل از livescience, چرا خاراندن یک خراش تنها آن را بدتر می کند؟ دانشمندان می گویند، به نظر می رسد که یک ماده شیمیایی سیگنالینگ مغزی در پاسخ به خراش منتشر میشود, اثرات ناخواسته ای دارد.در ابتدا خارش یک خراش کمی آسوده است. این کار به این دلیل انجام می شود که خراش باعث درد ملایم می شود، بنابراین نورون های انتقال دهنده نخاعی ,سیگنال های خارش به مغز را انتقال می دهند.

اما پس از آن مغز یک انتقال دهنده عصبی به نام سروتونین را برای تحریک درد منتشر می کند و در یک تحقیق جدید، محققان دریافتند که انتشار این سروتونین نیز نورون های خاصی را در نخاع فعال می کند که احساسات خارش بیشتری را ایجاد می کند.

"مشکل این است که زمانی مغز,آن سیگنال های درد را دریافت می کند، آن را با تولید سروتونیوم نوروترانسمیتر برای کمک به کنترل این درد پاسخ می دهد." ژو فنگ چن، مدیر مرکز مطالعه مطالعه ی یخچال دانشگاه واشنگتن، در بیانیه ای گفت . "اما از آنجایی که سروتونین از مغز به طناب نخاعی گسترش می یابد، ما می توانیم این مواد شیمیایی را" پرش مسیر "از سلول های عصبی که به شدت خارش نفوذ می کنند، منتقل کنیم."

در این مطالعه، محققان ژنتیک موش را مورد بررسی قرار دادند که آنها فاقد ژن های مورد نیاز برای تولید سروتونین بودند ، و سپس ماده یی که باعث خارش پوست میشد،را به موش ها تزریق کردند.با این حال، هنگامی که موش های تغییر یافته ژنتیکی با سروتونین تزریق شدند، رفتار خراش آنها در پاسخ به خارشپ,طبیعی نشون داده شده است.

این یافته ها می تواند به درمان افراد مبتلا به خارش مزمن کمک کند. محققان گفتند ممکن است ارتباط بین سروتونین و نورون های نخاعی درگیر در خارش وجود داشته باشد.

آنها گفتند که این امر، سروتونین که در پاسخ به درد خراش منتشر می شود نیز خارش بیشتری را فعال نمی کند.

این مطالعه پنجشنبه (30 اکتبر) در مجله Neuron منتشر شد.

زمان انتشار: دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰:۰۰