گزارش اختصاصی خبرگزاری علم وفناوری؛

اثبات علمی پدیده ابردزدی/ جنگ آب و هوا در خاورمیانه / اسرائیل به دنبال انرژی اورگون برای باروری ابرها

فرآیند بیابانزایی در جهان ریشه در وجود مناطق بیابانی اصلی در زمین دارد و مناطق بیابانی احتمالا بعنوان منبعی در ایستایی انرژی اتمسفر عمل می کنند و پدیده خشکسالی هم یک گام اولیه در افزایش این فرآیند جهانی است، در این رابطه، متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی یکی از تکنولوژی هایی است که دانشمندان کارایی آن را آزمایش کرده و نشان داده اند که با این تکنولوژی اتمسفر دینامیک جدیدی آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان؛ این روزها بحث و خبرهایی در مورد این که تغییرات اقلیمی ایران مشکوک و ابرهای ایران را می‌دزدند، توسط سردار جلالي رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح شده است (گزارش ایسنا). در این رابطه عيسي كلانتري، رييس سازمان حفاظت محيط زيست، در گزارشی که اعتماد منتشر کرده است، ماجراي دزديده شدن ابرهاي ايران را جزو حوزه تخصصي سازمان هواشناسي مي‌داند و تصريح مي‌كند كه صرفا اين سازمان صلاحيت فني اظهار نظر در اين باره را دارد. كلانتري درباره تغيير اقليم به صراحت مي‌گويد كه اين پديده يك واقعيت است. در همین حال مدیر کل هشدار سریع و پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه کشورهای عراق و ترکمنستان، ازبکستان و آسیای میانه درگیر خشکسالی هستند، تاکید کرده است که خشکسالی موضوعی نیست که فقط کشور ما با آن مواجه باشد و بر اساس اطلاعات هواشناسی امکان این که کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد(پایگاه اطلاع رسانی- خبری جماران –تهران).

در راستای سخنان سردار جلالی،توییتی هم از سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل  منتشر شده و این در حالی است که این رژیم در پی دستیابی به ابرهای باران زا از سالها قبل از تئوریهای علمی استقبال کرده است و یکی از نمونه های آن ایجاد ابرهای باران زا بواسطه انرژی اورگون است.

دانشمندان بیان کرده اند که فرآیند بیابانزایی در جهان ریشه در وجود مناطق بیابانی اصلی در زمین دارد و مناطق بیابانی احتمالا بعنوان منبعی در ایستایی انرژی اتمسفر عمل می کنند و پدیده خشکسالی هم بعنوان یک گام اولیه در افزایش این فرآیند جهانی است، همچنین متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی یکی از تکنولوژی هایی است که دانشمندان کارایی آن را در ایجاد ابرهای باران زا در مناطق مورد نظر و با مورد توجه قرار دادن منبع رطوبتی نشان داده اند، و هر چند آزمایشهای اولیه با این تکنولوژي در دانشگاه کانزاس، لورنس انجام گرفته است، اما در ادامه آزمایشات میدانی سیستماتیک در آریزونا، کاهش خشکسالی در ایالات متحده آمریکا اجرا شده است، و کاربرد این تکنولوژی توسط اسرائیل، نامیبیا و اریتره نیز مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.

در این راستا خبرگزاری علم و فناوری بر مبنای بررسی منابع، این تکنولوژی توانمند یعنی انرژی اورگون در رابطه با عوامل جوی و ابرهای باران زا را مورد بررسی  قرار می دهد.

انرژی اورگون (Orgone energy) چیست؟

در رابطه با پیشینه علمی این موضوع، ویلهلم رایش(Wilhelm Reich(۱۸۹۷ – ۱۹۵۷) روان‌پزشک و روان‌کاو اتریشی بود و با آن‌که در بیشتر دوره زندگی خود روان‌کاو مشهور و برجسته‌ای بود اما بیشتر شهرت او به سال‌های آخر عمرش و درگیری او با دولت آمریکا مربوط می‌شود.

رایش در آلمان می‌زیست و در سال ۱۹۳۴پس از روی‌کار آمدن هیتلر ناچار به مهاجرت به اسکاندیناوی شد و بعد هم در سال ۱۹۳۹ ناچار شد به آمریکا  مهاجرت کند. رایش در آمریکا با انتشار مقالاتی به ترویج نظر خود درباره وجود نوعی انرژی کیهانی که آن را «اورگون» می‌نامید، پرداخت.

با انتشار مقالات رایش، اداره داروها و مواد غذایی دولت آمریکا علیه او شکایت کرد، بسیاری از آثار او به عنوان دخالت در امور پزشکی به دستور دادگاه سوزانده شد.

علت اصلی سوزانده شدن کتابها، اسناد و اختراعات این دانشمند چیست؟

1. دوران جنگ سرد بین دولت آمرایکا و شوروی سابق
  2. محفوظ نگه داشتن علم و راه نیافتن آن به جهان سوم بود، چرا که جهان سوم با استفاده از این تکنولوژی بی نیاز از غذا می شود.
  3. دادگاه حکم بازداشت او را صادر کرد و در سال ۱۹۵۷ به شکل نامعلومی در زندان درگذشت.
  4. مقالات این دانشمند در صندوقهای امانتی آمریکا توقیف شدند.

انتشار برخی از مقالات رایش و کشفیات پروفسور برند زنف در رابطه با این یافته ها کدامند؟

60 سال پس از مرگ رایش بعضی‌ از مقالات این دانشمند که در صندوقهای امانتی آمریکا توقیف شده بودند آزاد شده و در اینترنت انتشار پیدا کرد،اساتید دانشگاههای مختلف از سرتاسر جهان سعی‌ در جمع‌آوری مقالات وی نمودند که در این بین استاد دانشگاه برلین به نام پروفسور برند زنف تلاشهای بسیار ارزشمندی داشت.

پروفسور برند زنف موفق به کشف رابطه تحقیقات ویلهلم رایش در زمینه پزشکی‌، سپس روانکاوی با علم زیست‌شناسی، کشف بی‌ یونها و تاثیر آنها در زندگی‌ روزمره، کشف انرژی اورگون، و رابطه آن با مواد رادیواکتیو، تشعشعات برقی، الکترونیکی‌، فلورسنس، آب و کلا بدن انسان و جانوران و غیره را درک نموده و در کتابی‌ برای همگان جمع‌آوری و مورد دسترس قرار دهد.

پروفسور برند زنف شباهت زیادی مابین یافته‌های ویلهلم رایش، ویکتور شاوبرگر و سپس سیلویو گزل یافت، و از روی این یافته‌ها پی‌ به قوانین طبیعی و فیزیکی‌ حاکم بر این یافته‌ها برد و با فرمول یافت شده  تقریبا 20 سال پیش پی‌ به منجلاب اقتصادی امروز برد بطوری که علت رکود اقتصادی امروزه را توانست پیشگویی کند.

این دانشمند کشف کرد که انرژی اورگون یا همان انرژی زندگی‌ (Orgon energy or life energy) در قسمت‌ها و بخش‌های مختلف زندگی‌ قابل استفاده می‌باشد، البته اگر فیزیک مختص به آن درک شود. پس از درک این فیزیک لازم است که یافته‌های ویکتور شاوبرگر و نیکلا تسلا را نیز در کنار آن گذاشته تا بتوانیم انرژی اورگون را مهندسی‌ نموده و به صورت مطلوبی استفاده نمایم.

زمانی‌ که تحقیقات ویلهلم رایش با تحقیقات ویکتور شاوبرگر و نیکلا تسلا در کنار یکدیگر قرار گیرد متوجه می شویم که این سه دانشمند هر چند یکدیگر را نمی شناختند، اما‌ هر سه تقریبا در یک زمان در سه کشور مختلف از سه دیدگاه مختلف به یک نتیجه رسیده‌اند.

استفاده از انرژی اورگون در رابطه با عوامل جوی چگونه است؟

ویلهلم رایش در دهه 1950، در رابطه با مسائل خشکسالی، شکل گیری و گسترش بیابان ها هشدار داده است که اتمسفر به میزان زیادی راکد و خشک شده و سیاره زمین شدیدا در خطر گسترش بیابانزایی قرار دارد.

روزهایی هستند که انرژی جوی به نظر می رسد "مرده" است؛ این روزها با ناپایداری شدید مشخص شده اند گاهی اوقات با گرمای بیش از حد و خشکی همراه است. زندگی حیوانات و همچنین افراد به نظر میرسد دشوار است. رایش این نوع جو (ایستایی انرژی اتمسفر) را شناسایی کرد.

در حال حاضر شواهد زیادی مبنبی بر درست بودن این هشدار و ادامه بیابانزایی وجود دارد همچنین بنظر می رسد فرآیند بیابانزایی در جهان ریشه در وجود مناطق بیابانی اصلی در زمین دارد و مناطق بیابانی احتمالا بعنوان منبعی در ایستایی انرژی اتمسفر عمل می کنند، که از طریق بادهای سیاره ای از یک منطقه به منطقه دیگر گسترش می یابد.

بطور کلی اتمسفر زمین به صورت اجتناب ناپذیری، افزایش ایستایی کامل و توسعه بیابان را تجربه کرده است هر چند این پدیده در برخی از مناطق نسبت به مناطق دیگر سرعت بیشتری داشته است اما احتمالا پدیده خشکسالی یک گام اولیه در این فرآیند جهانی بوده است.

ویلهام رایش در طول سالهای  1956-1952 توابع اصلی انرژی اتمسفر در رابطه با خشکسالی و شکل گیری بیابان را بررسی کرد و اثرات واضح بیابان سبز را در طی عملیات متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی در نزدیکی Tucson آریزونا نشان داد، آزمایشات اولیه این دانشمند راهکارهای مهمی برای پژوهش در بیابان ارائه داد.

پس از ویلهام رایش، دانشمندان دیگری از جمله پورفسور جیمز دیمو (Prof. Dr. James DeMeo) و برند سنف (Bernd Senf Prof. Dr. )، این روش را در آفریقا (کشورهای اریتره، الجزایر، مصر)، در اروپا (در یونان و قبرس)، در آمریکا (در صحاری ایالات متحده آمریکا) و در آسیا (در فلسطین اشغالی) مورد مطالعه قرار دادا اند.

نتایج کارسه ساله آنها در اریتره نشان داد که کلیه سدهای اریتره پرآب شدند و پس از اتمام دوره سه ساله بتدریج مخازن آب کشور اریتره و کشورهای مجاور آن کاهش یافت.

هچنین عبدالعزیز در الجزایر، در چین، کانادا و مغولستان و مصر از این روش استفاده کرد، این محقق در الجزایر در فاصله تقریبا 500 کیلومتری جنوب پایتخت الجزایر در منطقه جنان با استفاده از ادغام روشهای ویلهلم رایش، نیکولا تسلا و ویکتور شاوبرگر موفق شد زمین نسبتا وسیعی را در بیابان آباد کند، وی در این منطقه کشت صیفی جات، درختان سیب و گلابی و غیره و غلات را انجام می دهد نتایج کار عبدالعزیز در سایت (www. Desert- greening.com) قابل مشاهده و بررسی می باشد.

جیمز دیمو برای متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی و تئوریهای مربوطه با فرضیه انیشتن مخالف است، زیرا در این نظریه هیچ چیز بطور مستقیم در رابطه با متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی یا انرژی اورگون وجود ندارد، بطور غیر مستقیم فرضیه نسبیت فضا را خالی فرض می کند که این با کشف انرژی اورگون ناسازگار است، این دانشمند برای تفسیر آن به شکست نور در محیط پلاسما مانند فضا اشاره کرده است.

جیمز دیمو متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی را آزمایش کرد

جیمز دیمو درسال 1989، آزمایش متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی برای ایجاد باران در بیابان جنوب غربی آریزونا را به منظور تاثیر طولانی مدت متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی در ایجاد بیابان سبز بررسی نمود، برای این کار یک مرحله اصلی برای توسعه بیابان سبز در جنوب غرب آمریکا تعیین این موضوع است که چه مقدار عملیات کوتاه مدت cloudbusting در یک منطقه فراخشک می تواند موثر باشد، بر این اساس در تابستان 1989 این برنامه آزمایشی در بیابان انجام و  چند آزمایش زمینی جداگانه از قبل برنامه ریزی و اعلام و با تیمی از کارگران با استفاده از تجهیزات اجرایی قابل حمل آزمایش انجام و مشاهدات ثبت شد ه است.

این دانشمند در ادامه از داده های سرویس هواشناسی NWS)) برای آنالیز توزیع جغرافیایی و شدت تاثیرات اتمسفری آن استفاده کرده است. این عملیات با cloudbuster قابل حمل و در یک بخش فراخشک جنوب غرب آمریکا و در یک دوره یک روزه تا حداکثر یک هفته انجام شد و سپس تیم محقق منطقه را ترک کرد تا عملیات بعدی زمانی که شرایط آب و هوایی به حالت طبیعی برگردد، اجرا شود.

اجرای مرحله اول این آزمایش در مه 1989 در زمانی از روز پیک دما،بدون باران یا ابرهای مهم است یعنی می و ژوئن که خشک ترین ماهها در منطقه حوزه آبخیز رودخانه کلرادو هستند،شروع شد.

پلات 1 مه ضخیم در اتمسفر را نشان داد آنچه که رایش آن را دور نامید. البته در این رابطه رایش اولین دانشمندی بود که با اجرای عملیات cloudbusting در این بیابان این چنین مه های اتمسفری را که مانند ابر در جو  دارای یک جز پر انرژی بوده و باعث جلوگیری در توسعه ابر و باران می شود را مشاهده کرد.

در این مطالعه بعد از یک روز از اجرای عملیات، رعد و برق در جنوب منطقه cloudbusting اتفاق افتاد، در امتداد شمال غرب مکزیک نیز بعد از سه روز کار سخت زیر آفتاب داغ جریان انرژی و رطوبت شروع به ورود به اراضی خشک حوضه رودخانه کلرادو از هر دو سمت غرب و جنوب نمود، که به علت موانع یا توده های هوا با دمای به اندازه کافی متفاوت برای فشار دادن جت استریم ها به طرف جنوب آریزونا بود، و علاوه بر این جریان انرژی در هزاران مایلی از محل اصلی در نزدیکی آلاسکا وجود داشت، همچنین بر این جریان انرژی جنوبی، از جت نیمه گرمسیری تشکیل شده بود و از شمال به منطقه آریزونا از خلیج کالیفرنیا آمده بود. این جریان انرژی و رطوبت روی نقشه آب و هوایی مانند جبهه و با یک خط طولانی نازک، باریک، و ارتفاع بالا ابرهای سیروس ایستایی در آسمان منطقه  بیابانی، مشاهده شد.

وقتی که جریان انرژی به مه نزدیک می شود شرایط ایستایی در جو پایین تر کاهش می یابد، حتی اگر جریان انرژی ابرهای demarcating هزاران فوت ارتفاع داشته باشد و هنگامی که جریان انرژی را دور کردند، شرایط ایستایی بدتر می شود. یک تجمع مشخص این ابرهای بسیار نازک در ارتفاع بالا تر "جریان جت"  توسط تحرک مکانیکی هوا مشاهده می شود.

جیمز دیمو در سال 1994، کاربرد سیستماتیک تکنیک کشف شده توسط ویلهام رایش را برای متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی به منظور کاهش خشکسالی و ایجاد بیابانهای سبز در منطقه گسترده ای در کنار بیابان صحاری افریقا هم که بزرگترین منطقه فراخشک در سیاره زمین  است، گزارش کرد. نتایج حاصل از این فعالیتها که شامل چند فعالیت زمینی در کشور کوچک اریتره  است بسیار بی سابقه و جذاب می باشد.

جیمز دیمو نشان داد که برای کاهش خشکسالی و ایجاد بیابانهای سبز متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی زمانی که احتمال پتانسیل بارندگی بیشتر است باید انجام شود، همچنین برای کاربرد موفق دوره بارندگی دارای اهمیت است.

اهمیت این موضوع نه تنها در تولید باران بلکه در عملیات احیای منطقه بیابانی است، مدت زمان کوتاهی بعد از شروع عملیات حتی اگر خشکسالی سالها و ماهها ادامه داشته باشد مقدار خیلی زیادی بارندگی در سطح اتفاق می افتد که این بارندگی حتی هفته ها و ماهها می تواند ادامه یابد.

همچنین این تداوم تا پایان دوره بارش ادامه می یابد و از آنجایی که لازم نیست که حتما عملیات در منطقه ای که خشکسالی اتفاق افتاده  صورت گیرد مقدار بارش خیلی زیاد را یکباره نمی توان انتظار داشت.

با اجرای این تکنیک اتمسفر یک دینامیک جدیدی آغاز کرد/ این دینامیک اغلب باعث نفوذ رطوبت، ابرها و حتی جریان های فوق جوی در منطقه می شود

جیمز دیمو در مطالعه خود مه خشک و خیلی غلیظی که در مجاورت ساحل دریای سرخ بود را مورد توجه قرار داد، این مه در غرب بلندیهای اریتره وجود داشت و دلیل اصلی ممانعت در بارندگی این منطقه بود با اجرای عملیات در منطقه ماساوا این مه غلیظ از بین برده  شد تا تغییرات در اتمسفر ایجاد شود و مانع ایجاد بارش در منطقه از بین برود در این زمینه بنظر می رسد اجرای این تکنیک در منطقه موفقیت آمیز بوده و بعد از آن ابرها تشکیل و بارندگی شروع گردید، در واقع اتمسفر یک دینامیک جدیدی آغاز کرد.

بر طبق مشاهدات این دینامیک جدید بعد از عملیات هم تداوم داشته است، همچنین مشاهده شده که این دینامیک اغلب باعث نفوذ رطوبت، ابرها و حتی جریان های فوق جوی در منطقه می شود.  با توجه به توزیع باران از متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی در اریتره منبع اصلی جریان رطوبت از خلیج گینه در جنوب افریقا در طول فصل بارانی تابستان می باشد.

در این آزمایش اولین باران های سنگین در فواصل غربی دور از منطقه ای که عملیات متلاشی کردن ابرهای ایستایی و تولید ابرهای اورگونی انجام گرفته، اتفاق افتاد، اما این موضوع با منابع رطوبتی نزدیکتر تضادی ندارد. این باران در نهایت به نزدیک منطقه اسمره نقل مکان کرد چرا که مانع شناسایی و با آن برخورد شده بود.

جهت حرکت کمر بند بارانی استوایی تغییر کرد

از تجزیه و تحلیل خشکسالی ماه مارس در اریتره  مشخص شده است که کمر بند بارانی استوایی به طور معمول با تغییر فصل به سمت شمال حرکت نکرده و شرایط خشکی پر فشار در حال جایگزینی با شرایط بارانی تقریبا کم فشار در بخشی از مناطق استوایی هستند و بنظرمی رسد که  توده های هوایی بیابانی در صحرا از ایستایی انرژی منشا  گرفته و در جنوب شرق گسترش می یابد.

بخش اصلی این ایستایی به سمت شرق در سراسر اقیانوس هند بوده و جنوب آسیا را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و احتمالا بطور غیر طبیعی ایستایی انرژی در جنوب اقیانوس آرام افزایش می یابد. این وضعیت در گسترش خشکسالی نشانگر پیش بینی تیره و تاری در مورد باران در اریتره در ماههای تابستان است با این حال اگر کمربند بارانی گرمسیری انرژی به اندازه کافی داشته باشد یا به سمت شمال حرکت کند در این صورت باعث بارندگی برای اریتره و کنیا می شود.

نتیجه گیری

بطور کلی آنچه از مرور منابع و تحلیل ها به دست آمده است حاکی از این است که انرژی اورگون توانایی ها و کاربردهای مختلفی از جمله در رابطه با عوامل جوی دارد و توانایی آن هم در ایجاد ابرهای باران زا در مناطق مورد نظر(مناطق بیابانی) گزارش شده است.

زمان انتشار: شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰:۰۰