به گفته اخترفیزیکدانان

ستاره تازه کشف شده پنجره ای رو به مطالعه جهان اولیه گشود

کشف جدید، اطلاعاتی جامع در خصوص دنیای جوان دقیقاً پس از رخداد انفجار بزرگ (بیگ بنگ)، در اختیار دانشمندان قرار داد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از گیلان؛ یکی از قدیمی ترین ستارگان کهکشان ما دارای ترکیب شیمیایی منحصر به فردی است که به دانشمندان اجازه می دهد چیزهای بیشتری درباره آغاز جهان بدانند.

اختر فیزیکدانان به تازگی ستاره ای نادر، بسیار قدیمی و به شدت کم فلز را که پریستین 221 (Pristine 221) نامیده شده، کشف کردند. این ستاره یکی از 10 ستاره شناخته شده تاریخ در کهکشان ماست که کمترین محتوای فلز را در بر دارند. علاوه بر این، پریستین 221 تقریباً عاری از کربن است.

دانشمندان موسسه اختر فیزیک پوتسدام آلمان معتقدند که ستاره مذکور متعلق به نسل ابتدایی ستاره های تشکیل شده در کهکشان است. لذا این کشف به ما اجازه خواهد داد که چیزهای بیشتری در مورد جهان اولیه بدانیم و دریابیم که نخستین ستاره ها چگونه شکل گرفتند.

کشف پریستین 221 منجر به شکل گیری سوالاتی در مورد درک کنونی ما از چگونگی تشکیل ستارگان اولیه شده است. تاکنون تصور می شده که کربن به عنوان عاملی خنک کننده در شکل گیری ستارگان مورد نیاز است، اما، محتوی پایین کربن در ستاره تازه کشف شده نشان داد که مدل فعلی نیازمند تجدید نظر است.

زمان انتشار: سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱:۳۹