زمین با انرژی باستانی و نامرئی از یک کهکشان دیگر بمباران می شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از لرستان؛ این پدیده های پر انرژی از انرژی باستان، که به عنوان سریع انفجارهای رادیویی (یا FRBs) شناخته می شوند، درخشان ترین فضای جهان هستند که نمی توانید ببینید. آنها میلیاردها سال نوری را در طول زمان و فضا سفر می کنند و با شدت نزدیک به 100 خورشید درخشش می کنند و پس از رسیدن به محدوده ی تلسکوپ های زمینی، تنها به میلی ثانیه می رسد. از آنجا که آنها امواج رادیویی هستند، همه اینها را انجام می دهند، در حالی که کاملا به چشم انسان ها ناپدید می شوند.

آیا این پالس های رمز و راز می تواند فضایی دور از ابرنواخترهای ابرقدرت باشد ؟ چرخش وحشی سریع ترین ستاره های نوترونی جهان؟ شاید نیروی فضاپیمای بیگانه قایقرانی در سراسر کیهان؟ هیچ کس مطمئن نیست اما در حالی که تنها حدود 30 FRB از زمان کشف اولیه خود در سال 2007 کشف شده اند، اخترشناسان فکر می کنند که ممکن است یک پدیده نزدیک به هم باشند که تکنولوژی مدرن مجهز به کامل نباشند.

ريان شانون، رصدخانه اي در دانشگاه صنعتي سوينبورن و مرکز بين المللي تحقيقات راديو نجومي (ICRAR)، ريان شانون ) در استرالیا، در یک بیانیه گفت . "ما همچنین ثابت کردیم که انفجار های سریع رادیویی از طرف دیگر جهان به جای ما از محله های کهکشانی ما انجام می شود."

یک مشت کشنده بین قاعده

شانون و همکارانش در مطالعه جدید خود، از میدان آرایه پایتفایر (Kilometer Arithmetic Pathfinder) استرالیا (ASKAP) - خوشه ای از 36 آنتن های مشابه که به یک تلسکوپ رادیویی قدرتمند متصل هستند، استفاده می کردند تا از فرکانس FRB بیشتر به سوی آسمان بیشتری برسند قبل از.

هر آنتن ASKAP از یک زاویه کمی متفاوت به آسمان نگاه می کند و از دشت های ناشی از راه دور استرالیا غرق می شود و به طور مداوم 240 درجه مربع از فضا را خیره می کند. به گفته محققان، آرایه یک تکه آسمان را با "حدود یک هزار بار منطقه کامل ماه " نظارت می کند و یکی از بزرگترین دستکش های کشنده در جهان برای انتقال رادیو بین زمین است.

بنابراین، پس از اینکه FRB را با انگشت شست می کنید، چه کاری انجام می دهید؟ برای شروع، از آن بپرسید که از آن آمده است.

تصور هنرمند از تلسکوپ رادیویی ASKAP CSIRO تشخیص سریع رادیویی سریع (FRB).

اعتبار: OzGrav، دانشگاه Swinburne فناوری

نقشه برداری از دست رفته

دانشمندان ASKAP پس از ضبط 20 FRB جدید در سال گذشته توانستند برآورد کنند که هر پالس نور در سراسر کیهان چگونه بوده است. همانطور که FRB ها از طریق جهان از بین می روند، از طریق ابرها از گرد و غبار بین گلاکت و گاز عبور می کنند که آهسته و موج موج را گسترش می دهند.

Jean-Pierre Macquart، مدرس ارشد ICRAR، در این بیانیه گفت: "پس از آن، پس از رسیدن به زمین، می توان آن را با طول موج های مختلفی که به تلسكوپ می رسند، در زمان های مختلفی مانند شناگرها در خط پایان به زمین می رسند." "زمان رسیدن به طول موج های مختلف به ما می گوید که چقدر مواد از این حادثه در سفر خود گذر کرده است."

گسترش پهنای طول موج ها در یک پالس داده شده بیشتر است، بیشتر احتمال دارد که پالس از طریق یک قطعه عظیم جهان - شاید چند میلیارد سال نوری - پیش از رسیدن به زمین، برخورد کند. در واقع Macquart گفت، مطالعه FRB ها حتی می تواند به منجمان کمک کند دقیقا مشخص کند که چه نوع ماده ای بین کهکشان ها وجود دارد.

بر طبق یک تحقیق که در اوائل سال جاری منتشر شد، حدود یک سوم ماده پر از ماده جهان که از پروتون ها و نوترون ها ساخته شده است (همچنین ماده ماده باریونی نامیده می شود) در جایی در ابرهای گاز بین ستاره های دور وجود دارد. مطالعه اینکه چگونه FRBs در برخی قسمتهای آسمان پیچیده و آهسته حرکت می کنند می توانند به دقت مشخص کنند که دقیقا چه کسانی از ابرهای بارونی هستند.

مکروات گفت: "[FRB ها] می توانند به عنوان فانوس های کیهانی عمل کنند." مککارت در یک ویدیو همراه با مطالعه جدید گفت. "آنها واقعا می توانند این موضوع را پیدا کنند، پیدا کردن جایی که آن را در جهان پنهان کرده است و دقیقا چقدر از دست رفته است."

مطالعه بیشتر این انفجار های نامرئی نور فضا می تواند راهی طولانی برای تکمیل نقشه ما از جهان شناخته شده باشد. بنابراین، امیدواریم که اگر FRB ها واقعا توسط سفینه های بیگانه سوپر هوشمند ایجاد شوند، آنها از زمین دور می شوند.

منبع :.livescience.