سال‌ها قبل، کهکشان‌هایی دور؛

منجمان کهکشان‌های قدیمی را کشف کردند

منجمان کهکشان‌هایی را کشف کردند که بر ماده سیاه موثر است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از خراسان جنوبی و به نقل از Science Daily؛ منجمان از قدرت ترکیبی مشاهدات نجوم در سرتاسر دنیا و فضا به منظور کشف بازمانده‌های کهکشان عظیم قدیمی و ناشناخته استفاده کردند. این اولین کشف چندگانه در نوع خود بوده و این زیادی از این نوع کهکشان با مدل‌های کنونی جهان مغایرت دارد. همچنین این کهکشان‌ها در نهایت با سیاه‌چاله‌های عظیم و توزیع ماده سیاه در ارتباط است.

تلسکوپ فضایی هابل دسترسی بی‌سابقه‌ ما به کیهان بی‌انتها را ممکن ساخته است، اما حتی این تلسکوپ نیز در برخی از نقاط بنیادین معمای کیهانی درمانده است. گروهی از منجمان طی تحقیقی چیزی را مشاهده کردند که مدت‌ها است وجود دارد اما تلسکوپ هابل توانایی مشاهده آن را نداشته است. نسل‌ جدید مشاهدات نجومی بالاخره تفکرات آن‌ها را مشخص کرد.

سرپرست محققین این تحقیق در این ارتباط بیان داشت: «این اولین بار است که این جمعیت عظیم کهکشانی طی 2 میلیارد سال اولیه عمر 13/7 میلیارد ساله کیهان مشاهده می‌شود. این مشاهدات پیش از این برای ما امکان‌پذیر نبوده است. این یافته مدل‌های کنونی برای دوره انقلاب کیهانی را نقض کرده و به منظور کمک به افزودن برخی جزئیات که تاکنون از دست رفته‌اند کمک خواهد کرد».

هرچند این کهکشان‌ها بزرگ‌ترین کهکشان‌ها در زمان خود بوده‌اند، نور حاصل از این کهکشان‌ها ضعیف، دارای طول موج‌های بلند و نامرئی بوده و توسط تلسکوپ هابل غیرقابل تشخیص است. از آنجا که این اولین بار است که این جمعیت کهکشان‌ها مشاهده شده است، مشاهدات این تحقیق تنها در حال حاضر تشخیص داده می‌شوند.

زمان انتشار: شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷:۱۷