یک پژوهشگر حوزه کسب و کار

برای موفقیت در فروش باید متفاوت باشیم

یک پژوهشگر حوزه کسب و کار با اشاره به ظرفیت مناسب مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی کشور، بر لزوم بهره گیری از دنیای دیجیتال برای ایجاد پویایی در این گونه مشاغل تاکید کرد.

علی معبودی در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری در گیلان با اشاره به این که یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و به تبع آن عملی شدن رونق تولید در کشور، توسعه مشاغل خرد و خانگی است، تصریح کرد: در همه کشورهای دنیا از ظرفیت های ویژه این گونه مشاغل جهت توسعه اشتغال و درآمدزایی بهره برداری می کنند.

پژوهشگر حوزه کسب و کار نبود بازار فروش را مهمترین چالش پیش روی مشاغل خرد دانست و گفت: قبل از سنجش و جستجوی بازار فروش و نیز شناسایی تعداد و خصوصیات خریداران، نباید به دنبال تهیه بسترهای فیزیکی تولید و شروع آن بود.

وی با بیان این که «چطور فروختن» بحث دیگری بوده که در کسب و کارهای خانگی مطرح است، افزود: اولین قدم برای گسترش فروش استفاده از بازار موجود و فروش بیشتر به مشتریان حاضر است زیرا که این امر بسیار راحت تر از یافتن مشتری های جدید برای محصول تولید شده است.

معبودی با اشاره به اهمیت رضایت مشتری ها از محصولات و خدمات ارائه شده تصریح کرد: ارائه خدمات به مشتری های سابق باید به گونه ای باشد که آنها علاوه بر رضایت و تکرار خرید، خود عاملی برای جلب مشتری های جدید و تبلیغ کسب و کار مورد نظر باشند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تفاوت در محصولات و خدمات ارائه شده به مشتری گفت: اگر قرار است کسب و کار خانگی یا کوچکی را شروع کنیم که محصولات و خدمات ارائه شده از سوی آن همانند نمونه های مشابه موجود در بازار باشد، محتوم به شکستیم، و بهتر است که هرگز اقدام به شروع آن نکنیم.

معبودی با بیان این موضوع که اکثر افراد در توسعه کسب و کار و نیز فروش خود پویا عمل نکرده و عموماً دست به کپی برداری می زنند، خاطرنشان کرد: کالای کپی برداری شده هیچ گاه به حد و اندازه های کالای اصلی نخواهد رسید، مگر این که خدمت یا محصول متفاوتی ارائه شود که در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به این که پویایی در کسب و کار از طریق استفاده بهینه از ابزارهای مختلف حاصل می شود، گفت: یکی از ابزارهای بسیار پر اهمیت در این زمینه کاربرد فضای مجازی و دنیای دیجیتال بوده که در صورت سرمایه گذاری خوب در این حوزه با افزایش دامنه جغرافیایی جلب مشتریان به ویژه در کسب و کارهای مبتنی بر صنایع دستی، نتایج بسیار مثبتی حاصل خواهد شد.

معبودی به ضرورت کاهش هزینه ها در کسب و کارهای خرد و خانگی اشاره و خاطرنشان کرد: حذف محصولات ضعیف و اختصاص منابع مالی به تقویت محصولات و توانمندی های قوی تر علاوه بر کاهش هزینه ها از ایجاد نارضایتی در مشتریان جلوگیری کرده و با توجه به ارتقای کیفیت محصولات، موجب افزایش فروش و درآمد آنها می شود.

وی در پایان با بیان نقش قابل توجه افزایش تعداد تولید در بهبود درآمدزایی کسب و کارهای خانگی یادآور شد: از آنجایی که هزینه های ثابت تولید افزایش نمی یابند، با افزایش تعداد محصول تولیدی و فروش بالاتر سودآوری بیشتری نیز حاصل می شود.

انتهای پیام/

 

زمان انتشار: جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰:۵۵

شناسه خبر: 80680

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب