رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس در آیین معارفه دانشجویان جدید الورود:

فلسفه دانشگاه علمی کاربردی کاربینی و کارورزی می باشد

دکتر دانش منش با تاکید بر اهمیت بحث کیفیت در دانشگاه علمی کاربردی اذعان داشت: ما تنها دانشگاهی هستیم که مراکز بی کیفیت و آن هایی که سطح مطلوبی نداشتند را تعطیل کردیم و از ۵۴ مرکز آموزشی به ۲۲ مرکز رسیده ایم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری در شیراز؛ آیین معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس با حضور معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، مشاور امور علمی و دانشگاهی استاندار فارس، رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس و معاونان وی و با حضور دانشجویان جدید الورود دانشگاه های علمی کاربردی شیراز در مجموعه طلاییه نیروی انتظامی شیراز برگزار شد.

 

حبیب دانش منش در این مراسم گفت: دانشجویان باید مطالبه گر بوده و از اساتید خود دروس را بطور کامل بخواهند و ما در استان یک دستگاه ناظر حاضر هستیم و بعنوان کمک کننده و مشاور در خدمت دانشجویان هستیم و از نظرات دانشجویان و اساتید استقبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی بر کاربینی و کارورزی می باشد، اظهار داشت: اگر در امر کارورزی و مهارت آموزی مراکز و اساتید کوتاهی کردند، شما مطالبه کنید و بخواهید به صورت عملی و مهارتی به شما آموزش دهند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با بیان اینکه از لحاظ تئوری قوی هستیم اما در عمل صعیف هستیم و کار نمی کنیم، عنوان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی نقطه قوت ما تاکید بر مهارت و مهارت آموزی می باشد و ان شاالله شماها پس از اتمام درستان، یک فرد ماهر شده باشید.

وی با بیان اینکه در دانشگاه اگر درسی را صرفا تئوری ارائه شد، معترض شوید، اظهار داشت: فلسفه دانشگاه این است که بطور مثال اول جوشکار خوبی باشید، تا کسی که خوب جوشکاری می داند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه های مهارتی فارغ التحصیلان ما یک سر و گردن بالاتر از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها هستند و تک تک مراکز ما تجهیزاتی دارند که حتی شاید در دانشگاه شیراز هم نباشد.

 

وی با تاکید بر اهمیت بحث کیفیت در دانشگاه علمی کاربردی اذعان داشت: ما تنها دانشگاهی هستیم که مراکز بی کیفیت و آن هایی که سطح مطلوبی نداشتند را تعطیل کردیم و از 54 مرکز آموزشی به 22 مرکز رسیده ایم.

دانش منش افزود: پس از تعطیلی مراکز سطح پایین، مجوز 2 مرکز جدید آموزش علمی کاربردی را گرفته و 6 مجوز را هم در دست اقدام داریم.

وی در خصوص نبودن مرکزی برای رشته هایی همچون تربیت بدنی عنوان کرد: در تلاش هستیم مرکز رشته های تربیت بدنی را راه بیندازیم، در حوزه هوانوردی در حال فعال کردن این پتانسیل هستیم و در بحث گردشگری نیز با توجه به ظرفیت های زیادی که در استان داریم، اما کار چندانی صورت نداده ایم و باید در این زمینه ها همت بیشتری کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با بیان اینکه در دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر حوزه های مهارتی، نظریه پرداز خوبی نیز می توان بود، تصریح کرد: سال گذشته یک دانشجو داشتیم که بعنوان پژوهشگر برتر از سمت استانداری فارس انتخاب شد که چندین مقاله خارجی و داخلی داشت و این نیز ستودنی است.

به باور دانش منش در حوزه مهارتی مشکل داریم و مهندسانی تربیت کرده ایم که نظریه پرداز و تئوریسین هستند و وقتی به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند، شکوفا می شوند اما دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی پس از فراغت از تحصیل می توانند کسب و کاری را برای خود راه بیندازند.

وی با اشاره به وجود 800 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس متذکر شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی پتانسیل های خیلی خوبی دارد که پیشنهاد می کنم از همه امکانات به نحو مطلوب استفاده کنید.

 

خبرنگار: محمد صادقی

انتهای پیام/

زمان انتشار: چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰:۰۰

شناسه خبر: 82695

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب