اطلاعاتی درباره سریع ترین خودروی جهان خبرگزاری علم و فناوری - اطلاعاتی درباره سریع ترین خودروی جهان

اطلاعاتی درباره سریع ترین خودروی جهان

نگاهی دقیق تر به مهندسی سریعترین اتومبیل تولیدی جهان

 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری استان تهران؛ وقتی به اوج مهندسی خودرو فکر می کنید باید به سرعت فکر  کنید.  ممکن است اقدامات دیگری نیز در مورد قد و قامت اتومبیل وجود داشته باشد ، مانند اسب بخار ، آیرودینامیک و کیفیت ، اما بیایید صادقانه بگویم ، سرعت این خودرو چقدر می تواند حرکت کند همان چیزی است که همه ما بیش از همه به آن اهمیت می دهیم.  دارنده رکورد کنونی سریعترین خودروی جهان Koenigsegg Agera RS است که با حداکثر سرعت 284.55 مایل در ساعت با سرعت متوسط ​​277.9 مایل در ساعت ثبت شد.  این نیمی از سرعتی است که هواپیماهای مدرن در آن قایقرانی می کنند و تقریباً سه برابر سرعت حداکثر Ford F-150 ، پر فروش ترین وسیله نقلیه تولیدی سال 2017 است.

قدرت و مقاومت در برابر هوا:

 اولین علامت چک در این افزودن توان است.  با توجه به اینکه اسب بخار بیش از 99٪ اسب بخار قدرت دارد ، مطمئناً این کار را کرده اند.  یكی از مهمترین دلایل مهم بودن قدرت ، مبارزه با مقاومت در برابر هوا است. سریعترین اتومبیل در جهان - THRUST SSC مقاومت هوا در برابر یک اتومبیل با مربع سرعت بالا می رود.  این بدان معنی است که برای اینکه مرتباً بر افزایش مقاومت هوا غلبه کنید ، باید قدرت خود را با مکعب سرعت افزایش دهید.  این بدان معنی است که افزایش نمایی در قدرت فقط برای ادامه حرکت با سرعت ثابت در چنین سطح بالایی است.

در مورد ماشین  سرعت ، شتاب هرگز فراموش نکنید.  حداکثر سرعت هر خودرو در هنگام عدم تنظیم ، در واقع جایی است که مقاومت هوا بر توانایی موتور در تولید نیرو غلبه دارد.

کشش: 

قدم بعدی در معادله ترجمه قدرت شما به نیروهایی در پیاده رو است.  این بدان معنی است که شما نیاز به لاستیک های با کیفیت بالا دارید.  نزدیک به 300 مایل در ساعت ، تایر متوسط ​​گیر نمی کند.  معمولاً این بدان معناست که 5٪ چرخش بیش از حد لاستیک با سرعت زیاد یا قدرت تلف شده و لاستیک غیرضروری هدر می رود.  بنا به گزارش ها ، مهندسان میشلین از طریق داده های Koenigsegg شانه می گرفتند تا مطمئن شوند لاستیک های با کارایی بالا از عهده این کار برآمدند.  قدرت و کشش به خودرو اجازه می دهد تا سرعت بیشتری به خود بگیرد ، اما در این مرحله نگرانی بعدی کنترل خودرو است.  در سرعت های پایین ، اتومبیل های ما تمایل به کنار زدن از کنترل ندارند.  با این حال ، هنگامی که شما دریافت کنید

با حرکت در نزدیکی 300 مایل در ساعت در یک خط مستقیم ، هرگونه انحراف در نیروها می تواند ماشین را به سمت جاده بچرخاند و به پایین پرتاب کند.  چیزی به اندازه یک سنگریزه بزرگ معمولی می تواند باعث خرابی فاجعه بار شود.

آیرو دینامیک :

مهندسان Koenigsegg مجبور بودند آیرودینامیک را طراحی کنند تا نیروی قابل توجهی را فراهم کنند.  این به معنای دستکاری هوا برای تأمین نیروی نزولی در لاستیک است.  هرچند بیش از حد پایین افتاد ، و آن سرعت های بالا می توانست سیستم تعلیق Agera RS را بیشتر کرده و اوضاع را بدتر کند.  این رکورد در یک مسیر مستقیم قرار گرفت و محاسبات را آسانتر کرد ، اما مهندسین Koenigsegg احتمالاً سیستم عامل تعلیق و نیروی کمتری را برای دستیابی به چنین سرعت های دشوار تنظیم کرده اند.  دستیابی به چنین سرعت های بالا در Agera RS می تواند به دلیل توانایی مهندس آنها در دستکاری کامل قوانین فیزیک باشد.

خبرنگار:علیرضا یزدی نژاد

زمان انتشار: دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱:۰۱

شناسه خبر: 85795

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب