محققان راز گنبدهای دوره رنسانس ایتالیا را کشف کردند خبرگزاری علم و فناوری - محققان راز گنبدهای دوره رنسانس ایتالیا را کشف کردند

محققان راز گنبدهای دوره رنسانس ایتالیا را کشف کردند

محققان دانشگاه پرینستون و دانشگاه برگامو در مورد ساختارهای مهندسی، تکنیک های مهندسی پشت گنبدهای سنگ تراشی خودمختار ذاتی برای رنسانس ایتالیا را کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اردبیل و به نقل از ساینمگ؛ محققان دانشگاه پرینستون و دانشگاه برگامو در یک مطالعه مشترک در شماره این ماه در مورد ساختارهای مهندسی، تکنیک های مهندسی پشت گنبدهای سنگ تراشی خودمختار ذاتی برای رنسانس ایتالیا را کشف کردند. محققان تجزیه و تحلیل کردند که چگونه کپه ها مانند دوومیدانی معروف، بخشی از کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیور در فلورانس، بدون استفاده از محافظ یا فرم های معمول مورد نیاز، به عنوان پشتیبان خود ساخته می شوند.

Sigrid Adriaenssens، استاد مهندسی عمران و محیط زیست در پرینستون، با دانشجویان تحصیلات تکمیلی ویتوریو پاریس و  Attilio Pizzigoni، استاد مهندسی و علوم کاربردی، هر دو در دانشگاه برگامو در زمینه این تحلیل همکاری کرد.

مطالعه آنها نخستین مطالعه ای است که به طور کمی فیزیک موجود در گنبدهای رنسانس ایتالیایی را اثبات کرده و نیروهایی را که اجازه می دهد چنین سازه هایی بدون قالب بطور معمول مورد نیاز ساخته شوند، حتی برای ساخت و سازهای مدرن توضیح می دهد. پیش از این، فقط فرضیه هایی در این زمینه وجود داشت که چگونه نیروها از طریق چنین وسایل نقلیه جریان می یابند، و مشخص نیست که چگونه آنها بدون استفاده از سازه های موقتی ساخته می شوند تا آنها را در حین ساخت و ساز حفظ کنند.

برای Adriaenssens، این پروژه دو سؤال مهم را مطرح می کند. چگونه بشر می تواند چنین ساختار بزرگ و زیبایی را بدون هیچگونه ساز و کار مکانیکی بسازد، چه نوآوری دارد؟ دوم، چه می توانیم یاد بگیریم؟ آیا برخی فناوری فراموش شده ای وجود دارد که ما امروز می توانیم از آن استفاده کنیم؟

تجزیه و تحلیل دقیق کامپیوتر نیروهای در حال کار را به آجر اختصاص داده و توضیح می دهد که چگونه تعادل استفاده می شود. تکنیکی به نام مدل سازی عناصر گسسته (DEM) ساختار را در چند لایه و مرحله ساخت و ساز تجزیه و تحلیل کرده است. تجزیه و تحلیل حالت محدود وضعیت تعادل کلی یا ثبات ساختار تکمیل شده را تعیین می کند

این آزمایشات نه تنها مکانیک سازه ها را تأیید می کند بلکه باعث می شود که تکنیک های جدید برای ساخت و سازهای جدید نیز از نو ساخته شود.

محققان با استفاده از یافته های خود در ساخت و سازهای مدرن پیش بینی می کنند که این مطالعه می تواند کاربردهای عملی برای توسعه تکنیک های ساختمانی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هوایی و ربات ها داشته باشد .استفاده از این ماشین های بدون سرنشین برای ساخت و ساز باعث افزایش ایمنی کارگران و همچنین افزایش سرعت ساخت و ساز و کاهش هزینه های ساختمان می شود.

یکی دیگر از مزایای کشف روشهای جدید ساختمانی از منابع باستانی این است که می تواند مزایای زیست محیطی داشته باشد.

Adriaenssens، که علاقه مند به استفاده از تکنیک های هواپیماهای بدون سرنشین برای ساخت سقف های دهانه بسیار بزرگ است که از خود پشتیبانی می کنند و نیازی به محافظ و فرم ندارند، گفت: صنعت ساخت و ساز یکی از بی فایده ترین هاست، بنابراین به این معنی است که اگر چیزی را تغییر ندهیم، زباله های ساختمانی نیز بیشتر خواهد شد.

Pizzigoni گفت: به طور کلی، این پروژه از روایتی باستانی صحبت می کند که از سنگ ها تعادل خود را در تعجب دلیل پیدا می کنند از گنبد Brunelleschi گرفته تا بازوهای مکانیکی رباتیک امروزی که فن آوری عملکرد فضاها و کاربردهای اجتماعی آن است.

زمان انتشار: سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰:۰۰