آنزیمی که می تواند سالخوردگی را توسط دانشمندان MIT خبرگزاری علم و فناوری - آنزیمی که می تواند سالخوردگی را توسط دانشمندان MIT کشف کند

آنزیمی که می تواند سالخوردگی را توسط دانشمندان MIT کشف کند

این مطالعه همچنین نشان داد که نورونهای پیری آسیب DNA انباشته شده را ایجاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری استان تهران؛ دانشمندان علوم اعصاب MIT دریافته اند كه آنزیمی به نام HDAC1 می تواند نقش مهمی در ترمیم آسیب های ناشی از سن DNA به ژن های شناختی و حافظه ایفا كند.  HDAC1 در افراد مبتلا به آلزایمر یا افراد مسن به طور منظم کاهش می یابد.

ما انسان ها نمی توانیم بر پیری مکث کنیم ، بنابراین باید به پیشرفت های علمی اعتماد کنیم تا ببینیم چگونه می توانیم کار کنیم.

محققان با بازیابی این آنزیم در افراد پیر ، یا مبتلایان به بیماری های شناختی ، این اثرات را برعکس می کنند.

یافته های آنها در روز دوشنبه در ارتباطات طبیعت منتشر شد.

مطالعه موش ها:

تیم MIT موش ها را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که وقتی آنزیم HDAC1 از بین می رود ، موش ها نوع خاصی از آسیب DNA را که با گذشت زمان ایجاد می شود ، تجربه کردند.  به گفته این ، تیم همچنین فهمید که آنها می توانند آسیب را برعکس کنند و در واقع بهبود پیدا کنند.

Li-Huei Tsai مدیر موسسه یادگیری Picower MIT و نویسنده ارشد این تحقیق گفت: "به نظر می رسد HDAC1 واقعاً یک مولکول ضد پیری است."  وی گفت: "من فکر می کنم این یک کشف اساسی بسیار گسترده کاربردی است زیرا تقریباً همه بیماریهای عصبی انسان فقط در دوران پیری اتفاق می افتند.  من حدس می زنم که فعال سازی HDAC1 در بسیاری از شرایط مفید است. "

این تیم موشهای مهندسی را مورد مطالعه قرار دادند كه در آنها می توانند HDAC1 را بطور اختصاصی در سلولهای عصبی حذف كنند.  در چند ماه ابتدایی مشاهده ، محققان بین موشهایی که مهندسی شده و موشهای عادی کار کرده اند تفاوت کمی داشتند.  با این حال ، با بزرگ شدن موش ها ، تفاوت ها شروع به آشکارتر کردند.

موش های کمبود HDAC1 شروع به نشان دادن آسیب DNA کرده و آنها قادر به از بین بردن قابلیت انعطاف پذیری سیناپسی بودند.  علاوه بر این ، این موشها همچنین علائم اختلال در تست های حافظه و پیمایش فضایی را نشان دادند.

مطالعات انجام شده بر روی بیماران آلزایمر همچنین این نوع آسیب DNA را نشان داده است که معمولاً در اثر تجمع فرآورده های مضر متابولیک ایجاد می شود.  به طور معمول به عنوان یک فرد در سنین بالا ، آنها قادر به حذف این محصولات جانبی بسیار آسان نیست.

محققان به منظور فعال کردن مجدد آنزیمی که به این فرآیند کمک می کند ، فهمیدند که HDAC1 باید استفاده شود.

خبرنگار:علیرضا یزدی نژاد