صدای کم خودروهای برقی و ایمنی افراد کم بینا

وسایل نقلیه برقی در جاده ها آرام هستند زیرا از باتری و موتورهای الکتریکی تغذیه می کنند و به سادگی فاقد موتور احتراق سنتی هستند. با این حال، این سکوت برای تردد و ایمنی جاده سالم تلقی نمی شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اردبیل؛ حس شنوایی وقتی رخ می دهد که ارتعاشات از صداها وارد گوش ما می شود و باعث ایجاد ساختارهای کوچک به نام سلول های مویی در گوش درونی ما می شود که به عقب و جلو حرکت می کنند. سلول های مویی این حرکت را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند که مغز می تواند از آن استفاده کند.

اینکه یک فرد می تواند تا حد زیادی بشنود به این بستگی دارد که این سلول های مویی چقدر سالم هستند زمانی که نابود شوند رشد نمی کنند - و این برای افراد نابینا هیچ فرقی ندارد. بنابراین افراد نابینا نمی توانند از نظر فیزیکی بهتر از دیگران بشنوند.

شنوایی افراد نابینا

با این وجود، افراد نابینا اغلب از افراد بینا در شنیدن وظایفی همچون پیدا کردن منبع صدا، بهتر عمل می کنند. دلیل این امر وقتی پدیدار می شود که ما از اندام های حسی، در آنچه در حال رخ دادن با مغز است و چگونه اطلاعات حسی توسط آن پردازش می شود، نگاه می کنیم.

شنوایی قوی تر برای جبران نابینایی؟

ادراک زمانی رخ می دهد که مغز سیگنال ها را تفسیر می کند که اندام های حسی ما فراهم می کنند و بخش های مختلف مغز به اطلاعات موجود از اندام های حسی مختلف واکنش می دهند.

مناطقی وجود دارند که اطلاعات بصری را پردازش می کنند (پوسته بینایی)و قسمت هایی که اطلاعات صوتی را پردازش می کنند (پوسته شنوایی). اما زمانی که یک حس بینایی از دست می رود، مغز چیز قابل توجهی را انجام می دهد:این کار وظایف این مناطق مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.

وسعت سازماندهی مجدد در مغز بستگی به زمانی دارد که فرد بینایی خود را از دست می دهد. مغز می تواند در هر نقطه از زندگی، از جمله بزرگسالی خود را از نو سازماندهی کند، اما در دوران کودکی، مغز توانایی سازگاری با تغییر را دارد.

ویژگی های افراد نابینا

این به این دلیل است که در دوران کودکی مغز هنوز در حال توسعه است و سازمان دهی جدید مغز مجبور نیست با یک فرد موجود رقابت کند. در نتیجه، افرادی که از سن خیلی زود نابینا شده اند سطح بسیار بالاتری از سازماندهی مجدد در مغز را نشان می دهند.

افرادی که در اوایل زندگی نابینا می شوند تمایل دارند که بهتر از افراد بینا، و همچنین آن هایی که بعدها در زندگی نابینا می شوند، در شنوایی و لمس وظایف ادراکی، عملکرد بهتری داشته باشند.

بنابر بررسی سازمان جهانی بهداشت، حدود ۲,۲ میلیارد نفر در دنیا به نابینایی یا نوعی اختلال در بینایی مبتلا  هستند. متاسفانه نابینایی یکی از مشکلاتی است که بشر هنوز نتوانسته است درمان خوب و موثری برای آن ارائه دهد.

صدای کم خودروهای برقی و ایمنی افراد کم بینا

خودروهای برقی (Electric vehicle) در تعریف، خودروهایی هستند که به جای داشتن موتورهای مکانیکی و استفاده از سوخت‌های فسیلی که در «خودروهای احتراق داخلی»  رواج دارد، دارای باتری‌های الکترونیکی هستند و نیروی محرکه خود را از طریق انرژی الکتریکی به دست می‌آورند. به همین دلیل، باتری الکترونیکی، قطعه اصلی این خودرو را تشکیل می‌دهد.

وسایل نقلیه برقی در جاده ها آرام هستند زیرا از باتری و موتورهای الکتریکی تغذیه می کنند و به سادگی فاقد موتور احتراق سنتی هستند. با این حال، این سکوت برای تردد و ایمنی جاده سالم تلقی نمی شود.

عدم وجود صدای قابل توجه وسیله نقلیه در خودروهای برقی ، احتمال برخورد با دوچرخه سواران، عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه در جاده را که ممکن است صدای آنها را نشنوند ، در معرض خطر قرار می دهد. به گزارش بی بی سی ، اکنون موسسات خیریه برای نابینایان و کم بینایان ادعا می کنند که کمبود سر و صدا در وسایل نقلیه برقی آنها را به خطر می اندازد.

صدای کم خودروهای برقی و عابرین نابینا؛ چالش جدید دولت ها و خودروسازان

تعداد خودروی برقی و هیبریدی در سراسر جهان به‌طور روزافزون افزایش می‌یابد؛ برآورد می‌شود که تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در جهان وجود داشته باشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که عابران پیاده نابینا و کم‌بینا به دلیل افزایش شمار خودروی برقی و هیبریدی در جاده‌ها، بیش‌تر در معرض خطر هستند. در حالی که این روزها تعداد وسایل نقلیه هیبریدی و الکتریکی در تمام نقاط جهان افزایش می‌یابد، نگرانی‌ها نسبت به سلامت عابران پیاده خاص بیش‌تر شده است. دلیل اصلی این مسئله، صدای کمتر خودروهای الکتریکی و هیبریدی نسبت به محصولات احتراق داخلی ذکر می‌شود.

RNIB Cymru و Guide Dogs Cymru گفتند که علیرغم اجباری بودن یک دستگاه پخش کننده صدا برای همه خودروهای برقی ثبت شده در انگلستان ، برخی رانندگان به سادگی آن را خاموش می کنند. وزارت حمل و نقل بریتانیا همچنین افزود که از سپتامبر 2023، تولید کنندگان از نصب سیستمی که به رانندگان اجازه می دهد سیستم هشدار خودروهای صوتی (ACAS) را متوقف کنند ، جلوگیری می کنند.

در این بیانیه آمده است: همه خودروهای برقی و هیبریدی جدید که از 1 سپتامبر 2023 ثبت نام می کنند باید این الزام را داشته باشند.

نیک لنکستر ، که دارای اختلال بینایی است و در Brecon ، Powys زندگی می کند، گفت: سطح سر و صدای کم EV ها به یک تهدید واقعی برای او تبدیل می شود. وی در مصاحبه با بی بی سی گفت: "من اغلب با ماشین های برقی تقریباً تا هفته ای دوبار دچار اشتباه می شوم ، زیرا آنها را نمی شنوم.

Do We Need Louder EVs? Well, the Safety of the Visually Impaired Depends On It

اکثر تولیدکنندگان وسایل نقلیه الکتریکی برای تولید صداهای هشدار دهنده و صدای عمومی وسایل نقلیه ، به طور استاندارد قطعات پخش کننده صدا را در خودروهای خود قرار می دهند. در اکثر کشورها ، این موارد توسط قانون الزامی است.

آندریا گوردون، که نابینا است و به عنوان افسر نامزدی در Guide Dogs Cymru کار می کند، بر نیاز به صدای وسیله نقلیه تاکید کرد.

او به بی بی سی گفت: لطفاً ، ما به آن صدا احتیاج داریم. تصور کنید اگر شما سعی می کردید با چشمان بسته از جاده عبور کنید، برای شما چگونه بود؟

موسسات خیریه عامل مهمی را برای نابینایان و کم بینایان برجسته می کنند که نباید نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/

زمان انتشار: سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰:۰۰

شناسه خبر: 98452

مطالب مرتبط :
سردرد تاخیری پس از واکسیناسیون کووید۱۹، پرچم قرمز برای ترومبوز وریدی مغزی ناشی از واکسن

محققان گزارش کردند:

سردرد تاخیری پس از واکسیناسیون کووید۱۹، پرچم قرمز برای ترومبوز وریدی مغزی

سردرد یک علامت مکرر پس از ایمن‌سازی کووید۱۹ با شروع معمولی طی چند روز پس از واکسیناسیون است. مواردی از ترومبوز وریدی مغزی در دریافت کنندگان واکسن کووید۱۹ مبتنی بر ناقل آدنوویروس گزارش شده است.

کتابخانه ایثار و شهادت با ۱۵ هزار جلد کتاب در اصفهان افتتاح می‌شود

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

کتابخانه ایثار و شهادت با ۱۵ هزار جلد کتاب در اصفهان افتتاح می‌شود

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از ایجاد کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت با ۱۵ هزار جلد کتاب در فرهنگسرای پایداری این سازمان خبر داد.

ف

تضعیف جایگاه ولایت فقیه مهترین هدف جنگ ادراکی دشمن است

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تضعیف جایگاه ولایت فقیه را مهترین هدف جنگ ادراکی دشمن خواند که در نهایت به مولفه جدایی مردم از ولایت برسد.

دانشگاه آزاد اصفهان، با تمام ظرفیت در مسیر اجرای منویات رهبری در دانشگاه‌هاست

نجفی تاکید کرد:

دانشگاه آزاد اصفهان، با تمام ظرفیت در مسیر اجرای منویات رهبری/دفاتر نهاد کارکردهای مهمی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در مراسم معارفه مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، با تاکید بر این که دانشگاه آزاد اصفهان، با تمام ظرفیت در مسیر اجرای منویات رهبری در دانشگاه‌هاست، کارکردهای مهم دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها را برشمرد.

خودروهای برقی

یادداشت/

استفاده از خودروهای برقی راه حل ایده آل کاهش آلودگی شهرهای بزرگ

عباسی گفت: خودروهای برقی علاوه بر اینکه آلودگی هوایی ندارند به علت بی صدا بودن آلودگی صوتی هم ندارند و برای شهرهای پر تردد و شلوغ امروزی ایده آل محسوب می شوند. با توجه به نقش جدی حمل و نقل در آلودگی شهرها، ایده محوری آن حفظ محیط زیست شهری و افزایش سلامت زیستی در شهر ها بود.

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب