مشاهده اخبار از طریق شبکه های اجتماعیمشاهده
مدیران آموزش و پرورش و معاون علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بازدید از مدارس سما و بوستانهای تربیت علوی و فاطمی، بر نقش این مجموعهها در تربیت چندبعدی دانشآموزان، ایفای مسئولیت اجتماعی و تقویت همکاری میان مدارس دولتی و غیردولتی استان تأکید کردند.
به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :دکتر عباس قنبری، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، گفت: مدارس سما در سطح شهر زنجان و استان بیش از ۳۰ سال فعالیت آموزشی و پرورشی دارند و این نهاد خدمتگزار مردم در حوزه تعلیم و تربیت کشور است.
وی افزود: فارغالتحصیلان این مدارس امروز در حوزههای مختلف مشغول به کار هستند و توانستهاند در مسئولیتهای مهم اجتماعی نقشآفرینی کنند.
قنبری تصریح کرد: مدارس سما و بوستانهای تربیت علوی و فاطمی بخشی از نهاد آموزشوپرورش هستند و ماموریتهایی که بر عهده مدارس سما گذاشته شده، بهخوبی انجام شده است. بهویژه در حوزه رویکردهای تربیتی همسو با سیاستهای کلان آموزشوپرورش حرکت میکنیم.
*بوستانهای تربیت علوی و فاطمی؛ نمونه بارز مسئولیت اجتماعی
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نقش مسئولیتهای اجتماعی مدارس سما را بیبدیل دانست و گفت: ایجاد مجموعه بزرگ بوستان تربیت علوی و فاطمی نمونهای از این رویکرد است که بهطور کامل در خدمت آموزش و تربیت قرار دارد و تکثیر این تجربه در مدارس سما نیز دنبال خواهد شد.
قنبری ادامه داد: آمادهایم برای رفع نیازهای آموزشی استان با مدارس غیردولتی تعامل کنیم و حتی در زمینه حل مسائل صنفی و رفاهی معلمان همکاری داشته باشیم.
وی عنوان داشت: تلاش داریم از ظرفیت بزرگان تعلیم و تربیت استان بهره ببریم و مرکزی برای انتقال تجربههای ارزشمند آنان به دانشآموزان و معلمان ایجاد کنیم.
قنبری تأکید کرد: با همکاری آموزشوپرورش میتوانیم رویکردهای تحولی در نظام آموزشی استان را پیگیری و اجرایی کنیم.
*مدارس غیردولتی بازوی توانمند نظام آموزشی
دکتر فیروز مهدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان، در بازدید از مجموعه مدارس سما و بوستان تربیت علوی و فاطمی اظهار کرد: تصور ما از مدارس سما متفاوت بود، اما بازدید از بوستانهای تربیت علوی و فاطمی نگاه ما را در حوزه آموزش و نوسازی مدارس تغییر داد و این موفقیت قابل تحسین است.
وی با بیان اینکه توسعه آموزش تنها با آموزش تکبعدی محقق نمیشود، افزود: توجه به تربیت چندبعدی دانشآموزان ضرورت دارد و مجموعه بوستانهای تربیت علوی و فاطمی در این زمینه موفق عمل کردهاند.
مدیر آموزشوپرورش ناحیه دو زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید اسناد بالادستی بر تربیت چندبعدی، در مدارس دولتی نیز باید ابعاد مختلف آموزش پیگیری شود؛ هرچند تاکنون به دلیل کمبود امکانات، آنطور که انتظار میرود پیش نرفتهایم.
دکتر مهدی بر لزوم همکاری میان مدارس دولتی و غیردولتی استان تأکید کرد و گفت: این بهترین زمان برای همافزایی در آموزشوپرورش نسل جدید است و چنین همکاریهایی میتواند به ارتقا و اعتلای آموزش استان منجر شود.
وی افزود: بیستوچهار متغیر در حوزه تربیت تأثیرگذار هستند که آموزشوپرورش تنها یک متغیر از آن است و توانسته در راستای اسناد بالادستی و ساحتهای ششگانه نقش بسزایی ایفا کند.
مدیر آموزشوپرورش ناحیه دو زنجان تأکید کرد: مدارس غیردولتی و بهویژه مدارس سما بازوی آموزشوپرورش استان هستند و باید کمکحال نظام آموزشی باشند و امیدواریم در حوزههای مختلف ارتباط مؤثر و دوسویه برقرار شود.
وی در پایان گفت: مدارس غیرانتفاعی و مشخصاً مدارس سما بخشی از مجموعه آموزش و پرورش استان هستند و فرجام رسالت این مجموعهها کمک به فرایند نظام تعلیم و تربیت کشور و استان است.
مهدوی عنوان کرد: مدل مطلوب ما آموزش و مهارتآموزی است که در مدارس سما پیادهسازی میشود. تربیت یک فرآیند است و نتیجه این فرآیند آموزشی را در آینده خواهیم دید
رتبهبندی بینالمللی
حضور دانشگاه هرمزگان در دو فهرست رتبهبندی بینالمللی دانشگاههای آسیایی و جوان دنیا برای اولینبار1403/03/27 15:48
1403/03/21 12:54
1403/03/21 12:17
به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛
وزیر علوم از وزیر ارتباطات بهدلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد1403/03/21 10:47
1403/03/21 10:39
1403/03/21 10:37
برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛
جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام1403/03/21 10:00